1 marca wracają miejskie rowery! Na poziomie z 2016 roku…

WARSZAWA. Już od 1 marca po stolicy znowu będzie można jeździć rowerami miejskimi. Niestety, sieć stacji ulegnie ograniczeniom: w ramach nowej, jednorocznej umowy z Nextbike Polska, liczba rowerów i stacji finansowanych przez miasto powróci do poziomu z 2016 roku. W oparciu o statystyki wypożyczeń zmianie ulegną też lokalizacje niektórych stacji.

Mimo problemów finansowych w Warszawie udało się utrzymać ciągłość funkcjonowania roweru publicznego, który stanowi ważne ogniwo systemu transportowego. Dlatego w tym sezonie miasto realizuje wariant pomostowy, który wymaga oszczędności i ograniczeń.

Z budżetu miasta zostanie sfinansowanych 300 stacji rowerów miejskich. Oprócz nich, tak jak dotychczas, dostępne będą dodatkowe stacje z rowerami ze wspomaganiem elektrycznym (10 stacji) oraz dziecięcymi (6 stacji). – Łącznie do dyspozycji będzie dokładnie 4560 rowerów – informuje Zarząd Dróg Miejskich. Zmieni się też lokalizacja niektórych stacji, co wynika m.in. z planowanych prac drogowych. Operator rozpoczął już rozwożenie rowerów po całej Warszawie.

300 stacji zapewnionych przez ratusz oznacza powrót systemu do rozmiaru z 2016 roku. W ramach nowej umowy nie powrócą więc dodatkowe stacje, których działalność w latach 2017-2020 była finansowana bezpośrednio przez urzędy dzielnic na mocy prawa opcji pozwalającej na rozbudowę systemu. Łącznie zniknie 31 stacji, w tym 6 na Bemowie i aż 8 na Bielanach.

Te stacje zostały zlikwidowane:

Bemowo

  • Człuchowska – Rozłogi
  • Park Górczewska
  • Powstańców Śląskich – Wrocławska
  • Lazurowa – Sternicza
  • Radiowa – Wrocławska
  • Urbanowicza – Kocjana

Bielany

  • Arkuszowa
  • Bogusławskiego – Rodziny Połanieckich
  • Kochanowskiego – Galla Anonima
  • Marymoncka – Przy Agorze
  • Park Kępa Potocka
  • al. Reymonta – Broniewskiego
  • Wólczyńska – Wolumen
  • Wólczyńska – Conrada

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *