Tramwaj dojedzie na Winnicę w połowie roku

BIAŁOŁĘKA. Od półtora roku trwa budowa blisko kilometrowego przedłużenia trasy tramwajowej z pętli Nowodwory do nowej pętli Winnica w rejonie ul. Modlińskiej. Prace powoli dobiegają końca – pozostało jeszcze rozwieszenie sieci trakcyjnej oraz wykonanie zabudowy trawiastej torowiska. Nowy odcinek ma zostać oddana do użytku w połowie roku.

Wykonawcą projektu jest firma Balzola, z którą w październiku 2019 r. Tramwaje Warszawskie podpisały umowę na budowę 900-metrowego przedłużenia trasy tramwajowej wzdłuż Światowida – od pętli Nowodwory do pętli Winnica. Kwota kontraktu wyniosła 67,7 mln zł. Zleceniobiorca w ramach prac projektowych zobowiązał się do budowy dwóch zespołów przystankowych (tramwajowych), jednotorowej pętli oraz torów z rozjazdami z przeznaczeniem dla tramwajów dwukierunkowych, a także rozbudowy układu jezdni – z nowym, dwujezdniowym odcinkiem ul. Światowida.

Aktualnie na całym odcinku położone są już tory: – Skończyliśmy prace konstrukcyjne. Na torach teraz rozkładamy teraz tkaninę geosyntetyczną i substrat dla zielonego torowiska. W połowie kwietnia powinniśmy zająć się rozkładaniem trawy na tym torowisku – mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik Tramwajów Warszawskich w rozmowie z portalem transport-publiczny.pl. Wszystko wskazuje na to, że będzie to ostatnie torowisko trawiaste w Warszawie – kolejne mają być już wyłożone rozchodnikiem. – Chodziło o zachowanie spójności ze starszymi odcinkami zbudowanymi w tej technologii, które sięgają mostu przez Wisłę – dodaje.

W końcowym etapie prac wykonana zostanie zabudowa bitumiczna w torowisku, uszczelnianie przyszynowe, montaż systemów sterowania zwrotnicami i ich ogrzewania, a także przewodów jezdnych sieci trakcyjnej na pozostałych odcinkach (poza pętlą). Planowane jest również szlifowanie szyn oraz montaż elementów małej architektury. Zdemontowany musi też zostać rozjazd przy ul. Strumykowej, gdzie obecnie kończą bieg dwukierunkowe tramwaje linii 2. W tym miejscu niezbędne będą nowe szyny i przytwierdzenia oraz wykonanie zabudowy trawiastej.

Wg władz miasta pierwsze tramwaje wjadą na trasę w połowie tego roku. Do nowej pętli będą jeździć tramwaje linii nr 17 i 2.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *