BIELANY. Pięć firm zgłosiło się w przetargu na modernizację ciągu ulic Rudnickiego-Perzyńskiego-Podczaszyńskiego. Oferty zawierają się w przedziale od 17,7 do 22,7 mln zł brutto.
Oferty złożyły firmy Balzola (17 mln 697 tys. zł brutto), Instal-Nika (18 mln 899 tys. zł brutto), Mabau (22 mln 17 tys. zł brutto), Rokom (22 mln 731 tys. zł brutto) i Wod-Kan-Bruk (18 mln 954 tys. zł brutto). Rozstrzygnięcie powinno zapaść w ciągu kilku tygodni. Wybrany wykonawca będzie miał dwanaście miesięcy od daty podpisania umowy na przeprowadzenie powierzonego zadania.
Chodzi o modernizację liczącego 1,9 km ciągu ulic Rudnickiego-Perzyńskiego-Podczaszyńskiego. Jest on jednym z ważniejszych na Bielanach, bo łączy osiedla Piaski, Słodowiec i Stare Bielany, a dla mieszkających we wschodnim rejonie ul. Maczka stanowi wygodny dojazd do stacji metra Słodowiec i dalej do ul. Podleśnej pod Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej. Jego nawierzchnia jest już jednak wyeksploatowana, a komfort podróżowania obniża także obowiązująca dziś na kilku skrzyżowaniach organizacja ruchu, której usprawnienia powiązane są właśnie z poprawą infrastruktury.
Największa zmiana czeka skrzyżowanie ulic Rudnickiego i Kochanowskiego. Starą i wyeksploatowaną sygnalizację świetlną w tym miejscu ma zastąpić rondo turbinowe. To rozwiązanie o koszcie porównywalnym z przebudową sygnalizacji, ale w przeciwieństwie do niej pozwoli usprawnić przejazd przez to skrzyżowanie. Dziś najbardziej newralgiczna jest tu relacja skrętu w lewo z ul. Rudnickiego w ul. Kochanowskiego (na zachód). Wydzielenie lewoskrętu w sygnalizacji doprowadziłoby do paraliżu skrzyżowania. Odpowiednio zaprojektowane rondo turbinowe pozwoli na płynny przejazd skręcających pojazdów.
Na całym ciągu wybudowane zostaną trzy nowe przejścia dla pieszych. Pierwsza zebra powstanie na ul. Rudnickiego przy wjeździe do myjni, druga – na wysokości budynku Perzyńskiego 14D, a trzecia – przy skrzyżowaniu z ul. Staffa. Pozostałe przejścia bez sygnalizacji wyposażone zostaną w azyle.
Najwięcej nowości czeka ul. Rudnickiego, na której przebudowaną zostaną również dwa parkingi. Chodzi o place postojowe po wschodniej stronie – na wysokości przystanku autobusowego „Kochanowskiego 04” i Megasamu Żoliborskiego. Dziś to tak naprawdę klepiska pełne nierówności, które po opadach zamieniają się w kałuże. Po przebudowie parkingi zostaną ucywilizowane. Na obu do dyspozycji kierowców będzie łącznie 50 miejsc postojowych, w tym 4 niebieskie „koperty”.