Jest umowa na projekt trasy Mostu Marii Skłodowskiej-Curie

BIELANY. Ruszają prace koncepcyjne nad nowym odcinkiem Trasy Mostu Marii Skłodowskiej-Curie od ul. Kasprowicza do drogi ekspresowej S7 (ul. Swarożyca). Warszawa podpisała umowę z projektantem. Realizacja tego fragmentu drogi usprawni wyjazd z miasta w kierunku Gdańska.

Opracowanie będzie składało się przede wszystkim z trzech wariantów. W każdym z nich zostaną uwzględnione obustronne chodniki i drogi dla rowerów, a także zieleń. Opracowanie ma być zakończone w ciągu 24 miesięcy od dnia podpisania umowy. Ta została zawarta z firmą Promost Consulting. Koszt prac koncepcyjnych wyniesie 1,6 mln zł. Całość prac koordynuje Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta.

Trasa Mostu Marii Skłodowskiej-Curie prowadzi teraz od ul. Modlińskiej do ul. Kasprowicza. Obecnie rozpoczynane prace będą dotyczyły kolejnego odcinka: od ul. Kasprowicza do węzła Janickiego na trasie S7, która będzie budowana przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad.

Jak informuje TVN Warszawa – otwarta pozostaje kwestia budowy węzła Janickiego między Wólką Węglową a Generała Maczka, gdzie Trasa Mostu Marii Skłodowskiej-Curie miałaby połączyć się z S7. Pierwotnie drogowcy z GDDKiA planowali budowę tego węzła, potem wypadł on z projektu, pozostała jedynie rezerwa terenu. To wywołało protesty wśród mieszkańców Bielan.

Planowane są trzy warianty trasy:

WARIANT 1
Pierwszy wariant zakłada zaprojektowanie drogi ruchu przyspieszonego klasy głównej (GP). Obejmuje dwie bezkolizyjne jezdnie główne z dwoma pasami ruchu każda (poprowadzone wiaduktami), a także jezdnie lokalne na poziomie gruntu – ze skrzyżowaniami z ulicami: Kasprowicza, wyjazdem z pętli Młociny, Wólczyńską, Arkuszową i Rokokową na odcinku pomiędzy Arkuszową a S7. Torowisko tramwajowe ma być zlokalizowane w pasie dzielącym ul. Nocznickiego.

WARIANT 2
Dla wariantu drugiego przyjęta została klasa drogi głównej (G) lub głównej ruchu przyspieszonego (GP). Jezdnie główne poprowadzone byłyby wiaduktami co najmniej nad skrzyżowaniami z ul. Kasprowicza i wyjazdem z pętli Młociny, z dopuszczeniem możliwości dodatkowych odcinków estakadowych lub tunelowych, o ile będzie to uzasadnione wynikami prognoz ruchu. W tym wariancie zostanie przeanalizowana możliwość poprowadzenia torowiska po południowo-wschodniej stronie jezdni głównych.

WARIANT 3
Trzeci wariant zakłada drogę klasy głównej (G) na poziomie gruntu z dwoma jezdniami po dwa pasy ruchu każda, oraz jezdnie serwisowe. Podobnie jak w wariancie pierwszym, torowisko tramwajowe ma być zlokalizowane w pasie dzielącym ul. Nocznickiego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *