ŻOLIBORZ. Urząd Dzielnicy Żoliborz m.st. Warszawy szerzej otwiera się na współpracę z lokalnymi przedsiębiorcami. Wprowadza w życie projekt pod wspólną nazwą Żoliborska Strefa Przedsiębiorczych, w ramach którego zaplanowano szereg działań na rzecz wspierania żoliborskich przedsiębiorców i przedsiębiorczych inicjatyw. Przeprowadzono badanie ankietowe, aby oferta dopasowana była do potrzeb przedsiębiorców działających na Żoliborzu i aktywnie przez nich wykorzystywana.
– Wyniki badania pomogą nam określić jakie są potrzeby przedsiębiorców działających na Żoliborzu. Chcielibyśmy przeprowadzić wiele wspólnych działań, ale to które z naszych pomysłów znajdą się w fazie realizacji zależy od lokalnych potrzeb i wyrażonej chęci udziału w zaplanowanych wydarzeniach. Zależy nam, aby nasza oferta była dopasowana i „szyta na miarę”. Wyniki badania posłużą do konstruowania oferty, która mam nadzieję, przyczyni się do rozwoju kompetencji biznesowych i osobistych, a tym samym do rozwoju żoliborskich biznesów – mówi Agata Marciniak–Różak, zastępca burmistrza Dzielnicy Żoliborz m.st. Warszawy.
Kwestionariusz składa się z 16 pytań, a ich wypełnienie nie zajmie dłużej niż 10 minut. Odpowiedzi są anonimowe i posłużą do skonstruowania oferty Urzędu Dzielnicy Żoliborz w zakresie wspierania przedsiębiorców. Ankietę można wypełnić elektronicznie. Dla przedsiębiorców preferujących kontakt bezpośredni, udostępniono także wersję papierową. Można ją wypełnić w okienku nr 9 w Sali Obsługi Mieszkańca (punkt dedykowany sprawom związanym z działalnością gospodarczą).
Jedną z pierwszych inicjatyw w ramach Żoliborskiej Strefy Przedsiębiorczych jest uruchomienie bezpłatnej przestrzeni targowej podczas otwartych imprez organizowanych dla mieszkańców.
Pierwsza taka współpraca miała miejsce z okazji Dnia Kobiet. 12 marca w Forcie Sokolnickiego swoją ofertę zaprezentowali żoliborscy przedsiębiorcy z sektora „beauty”. Stoiska cieszyły się ogromnym zainteresowaniem mieszkańców, którzy korzystali z profesjonalnego doradztwa w zakresie zabiegów pielęgnacyjnych, doboru kosmetyków czy próbnego makijażu.
Kolejną okazją do współpracy będzie organizowane 1 kwietnia w Forcie Sokolnickiego spotkanie wielkanocne dla mieszkańców. Do udziału zaproszono przedsiębiorców z sektora „gastro”, czyli żoliborskich restauratorów, właścicieli kawiarni i delikatesów. Przewidziane jest gotowanie na żywo, degustacja popisowych potraw, a także możliwość zrobienia przedświątecznych zakupów. Będzie to nie tylko okazja do spotkania i skosztowania wyśmienitych specjałów, ale także do poznania i wsparcia lokalnych, żoliborskich przedsiębiorców.